dimecres, 8 de maig del 2013

Reflexions...

"Avui estic ... i estic .... perquè.... i per solucionar ....  "


Punts suspensiu on hauria d'anar-hi com em sento, perquè em sento d'una manera o d'una altra i el que necessito per solucionar-ho , per tant aquí entra en joc ser concient de com em sento i el motiu pel qual  m'hi sento i la capacitat de saber-ho gestionar o regular i això no és una tasca fàcil. 

Cada matí en el moment del bon dia quan ens anem saludant i fent la pregunta? Com et sents, no avui, sino que ara, ja que sentir-se d'una manera o d'una altra no és etern ni fix i sort, ja que si quan algú se sent trist no pogués solucionar-ho o canviar-ho no aniriem endavant... però bé, al que anava, cada matí en aquest moment d'activitat m'adono de la facilitat amb què els petits solen expressar-se i obrir-se davant els seus companys. 
Al principi alguns condicionaven el seu estat al que deia el seu millor amic o amiga, o bé alguns simplement responien perquè tocava fer-ho, però aquestes alçades de curs, m'he adonat, que la majoria ja no responen perquè sí, m'he adonat que darrera cada estat emocional  i explicació els petits un cop més són els que desperten les nostres il.lusions, que són ells que quan em demanen un petó o una abraçada per no sentir-se tristos,espantats o enfadats el que em transmeten a mi molt més del que ells poden creure, són ells el que si els ho permetem ens guiaran cap a una educació emocional plena, una educació que els farà més forts, una educació i formació que els permetrà superar amb seguretat els entrabancs amb què es vagin topant i el camí per anar en aquesta direcció és molt més fàcil del que pot semblar, tal com diu un bon amic, només cal creure-hi, desitjar-ho i fer que els petits tresors de cada casa puguin continuar brillant sempre de la mateixa manera, puguin mantenir les il.lusions, les ganes,  l'alegria , la màgia... encara que deixin de ser petits tresors i esdevinguin ja grans tresors!





Petonets!!! 


4 comentaris:

  1. Quina manera més bonica d'iniciar el dia, m'encanta!
    T'he de dir que jo ho plantejava als infants puntualment perquè pensava que no sabrien expressar-ho. Et felicito!
    Petonets sorpresos
    Carme

    ResponElimina
  2. Carme, moltes gràcies!!!
    Petonets!!!
    Vanessa

    ResponElimina
  3. Hola guapa !!!!
    Si passes pel bloc dels Petits Infants t'hi espera un regalet !!!!!
    Espero que t'agradi !!!
    Petonets !!!!

    ResponElimina
  4. Hola !!!!

    Ara mateix m'hi passo!!!

    Petonets!!!

    ResponElimina